zondag 30 augustus 2015

Checklist troubleshooting iPads (niet beheerd, klas 2 en 3)

Voor wie zelf een leerling verder wil en kan helpen: gebruik deze checklist. In de linkerkolom vind je de meest voorkomende klachten, ernaast de oorzaken en oplossingsmethoden.

Wil je het Wordbestand downloaden / printen? Klik hier.


IPAD TROUBLESHOOTING CHECKLIST

(niet-beheerde iPads)


CHECK EERST:


·      Alle instellingen van de iPad volgens opgave in brief, zie onderaan **
·      Alle apps gedownload
·      Laatste update iOS, zie Instellingen / Algemeen / Software-update
·      Laatste updates apps, zie Appstore / updates
·      iPad met fysiek toetsenbord: Bluetooth aan, Zie Instellingen / Bluetooth
·      Ingelogd op WiFi UNICOZ

probleem
mogelijke oorzaken
actie
vervolgacties bij geen succes




In Magister 6 zijn geen boeken te zien
1. Er zijn geen boeken besteld
Contact met thuis: zijn boeken voor dit leerjaar besteld via www.iddink.nl?
Melden bij SM of AL met verzoek actie richting ouders
2. App werkt niet goed
Sluit af en ververs apps op de achtergrond via multitasking (2 x homeknop en alle schermen wegvegen); open opnieuw. Probeer weer.
1. Gooi app Magister 6 weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.
In Magister staan niet de juiste boeken (leerjaar, niveau)
Er is een fout gemaakt bij het plaatsen van de leerling, bij het bestellen van leermateriaal, of bij het koppelen van het leermateriaal.
Contact met SM/AL, Wilma G en thuis over de koppeling en de bestelling

Studiekit eerste keer: koppelscherm*  opent niet vanuit Magister 6, in plaats daarvan opent het online boek
1. Studiekit is niet geïnstalleerd.
Download en installeer de app. Probeer weer.

2. Het koppelen tussen Magister 6 en Studiekit is al gebeurd
Probeer vanuit Studiekit het boek te openen.

Ga naar 3.

3. Het koppelen tussen Magister 6 en Studiekit is niet goed voltooid.
Installeer Studiekit opnieuw en probeer weer via Magister 6 het boek aan te klikken en nu wel in het koppelscherm* te komen.
1. Gooi app Magister 6 weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.
Studiekit toont niet alle boeken
onbekend
Open een nog niet gedownload boek vanuit Magister 6. Doorloop de stappen van het koppelscherm en open van daaruit Studiekit.
1. Gooi app Magister 6 weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.
Downloaden van boek in Studiekit mislukt; er verschijnt een foutmelding.
1. Er worden teveel boeken tegelijk gedownload.
Download niet meer dan twee boeken tegelijk.

2. onbekend
1. Gooi app Studiekit weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.

Studiekit / eBook Pack / Schooltas crasht bij openen.
onbekend
1. Gooi app weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.

eBook Pack is gekoppeld vanuit Magister 6 maar geeft foutmelding bij openen.
onbekend
1. Gooi app eBook Pack weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.

Schooltas geeft foutmelding bij inloggen
1. Je logt in met je leerlingnummer
Log in met je schoolmailadres


2. Je voert je schoolwachtwoord in
Je wachtwoord voor Schooltas is per mail doorgegeven. Open je schoolmail en zoek het mailtje van Schooltas met het wachtwoord.


3. onbekend

1. Gooi app Schooltas weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.

Schooltas laat geen boeken zien, je bent wel ingelogd
1. Boeken zijn niet gekoppeld
Controleer in Magister 6 of de boeken er staan.
Controleer of de boeken besteld zijn en controleer de koppeling via Wilma G.
2. App werkt niet goed door onbekende oorzaak
1. Gooi app weg en download opnieuw; probeer weer.
2. Sluit iPad hard af en open opnieuw; probeer weer.
3. Instellingen / Algemeen / Stel opnieuw in / Herstel alle instellingen.**
Probeer weer.

Schooltas of andere app laat boeken van vorig jaar zien
onbekend
Meld het probleem; controle door Wilma G of melding bij Thieme Meulenhoff










































* koppelscherm: via Magister 6 kom je op de webpagina van het vak waarop je een boek en een klas kunt kiezen, en via Volgende verdergaat tot je op een pagina de app Studiekit kunt openen.

** instellingen: zie brief:
1.     Ga naar Instellingen (het tandwiel)
2.     Bluetooth: uit (behalve als je een toetsenbord hebt)
3.     Berichtgeving: alle apps aanklikken en Sta berichtgeving toe uitschakelen
4.     Niet storen: Gepland van 8.00 uur tot 17.00 uur
5.     Algemeen: Toegankelijkheid: Begeleide toegang: Aan / Begeleide toegang en Activeringsknop aan. Toegangscode-instellingen: Stel code in: 1234
6.     Functie zijschakelaar: Geluid uit
7.     Ververs apps op achtergrond: aan
8.     Privacy: Locatievoorzieningen: uit
9.     iCloud: Foto's: aan. iCloud Drive: aan. Notities: aan. Reservekopie: aan. Zoek mijn iPad: aan.
10. iTunes en App store: Automatische downloads: Updates: aan
11. Berichten: iMessage: uit
12. Safari: alles Aan (popups, cookies enz.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.