maandag 19 september 2016

Pilot Zuludesk: ervaringen

Tips en ervaringen zijn zeer welkom! De werking van Zuludesk is nog verre van optimaal zolang bijvoorbeeld alle leerlingen nog niet zijn toegevoegd. Deze week volgt een belangrijke stap in de goede richting, lees hierover in een ander bericht, over het inleveren van nog niet beheerde iPads. 

De grootste operatie op dit punt moet plaatsvinden aan de Clauslaan, bij ICT-beheer. Helaas is het vergelijken van de voorlopige Zuludesk-lijsten met de actuele leerlinglijsten voorlopig nog een handmatige klus. Dat duurt dus nog even. Laat het je niet weerhouden om te testen.

Vergeet nooit om na je les deze ook af te sluiten en de restricties ongedaan te maken. We merken de laatste tijd dat er haperingen zijn. Herhaal het afsluiten nog enkele malen. Soms blijven leerlingen toch nog even steken in de app die tijdens de les verplicht was. Geen paniek, nog even blijven proberen, en vooral niet van het netwerk afgaan. Het netwerk is nl. ook nodig om (vanaf de Clauslaan) op afstand een reset te geven indien het echt niet lukt om de iPad 'vrij' te geven. 

Heel belangrijk: meld je ervaringen en ontdekkingen trouw aan Nico of aan mij! Wij bespreken de ervaringen geregeld met Martijn Adegeest, die Zuludesk beheert.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.